پرستار سالمند

رایج ترین مسائل بهداشتی که سالمندان تجربه می کنند

زمان مطالعه: 2 دقیقه

افزایش سن بخشی طبیعی و اجتناب ناپذیر از زندگی است. پیری چیزی است که بسیاری از مردم از آن می ترسند. با این حال، شما باید این را به عنوان یک علامت مطلوب در نظر بگیرید زیرا عمر طولانی داشته اید. با این حال، با افزایش سن، بدن ما ضعیف‌تر می‌شود، بنابراین رعایت عادات سالمی که می‌تواند به جلوگیری از بیماری‌های پزشکی در آینده کمک کند، مهم است.

برخی از شرایط پزشکی ژنتیکی هستند، برخی دیگر محیطی هستند، و برخی از آنها در اثر پیری تحریک می شوند. در این وبلاگ، ما پنج مورد از رایج‌ترین مشکلات سلامتی را که سالمندان تجربه می‌کنند، بررسی خواهیم کرد. به خواندن ادامه دهید تا بفهمید آنها چیست…

  1. دیابت

با افزایش سن، بدن ما نسبت به انسولین مقاوم‌تر می‌شود، که احتمال ابتلا به بیماری‌هایی مانند دیابت را افزایش می‌دهد. به طور مشابه، عواملی مانند سابقه خانوادگی، چاقی و بیماری‌های هورمونی نیز می‌توانند در ایجاد این بیماری نقش داشته باشند. این می تواند خطر قابل توجهی برای سلامتی داشته باشد، بنابراین ارزش آن را دارد که پس از سن 65 سالگی معاینات منظم را انجام دهید.

  1. از دست دادن شنوایی

یکی دیگر از شرایط پزشکی که می تواند در طول سال ها برجسته تر شود، کم شنوایی است. این معمولاً به دلیل تغییرات در گوش داخلی و آسیب به مسیرهای عصبی بین مغز و گوش ما ایجاد می شود. خوشبختانه، فناوری به طور قابل توجهی پیشرفت کرده است و سمعک های مقرون به صرفه زیادی برای سالمندان در بازار موجود است

  1. آنفولانزا

آنفولانزا که بیشتر به عنوان آنفولانزا شناخته می شود، می تواند برای سالمندان بالای 65 سال مشکلات جدی ایجاد کند. از آنجایی که افراد مسن کمتر قادر به مبارزه با بیماری ها هستند، در برابر شرایطی مانند آنفولانزا و ذات الریه آسیب پذیرتر می شوند. برای بهترین عملکرد، توصیه می‌شود که سالمندان واکسن‌های سالانه آنفولانزا و ذات‌الریه خود را دریافت کنند تا از بروز هرگونه مشکل جدی ناتوان‌کننده جلوگیری شود. راه دیگری که می توانید از ابتلا به آنفولانزا جلوگیری کنید، شستن مرتب دست ها و اجتناب از تماس نزدیک با افراد بیمار است.

  1. آرتروز

یکی از شایع ترین مشکلات سلامتی که در افراد بالای 65 سال تشخیص داده می شود، آرتریت است. علائم رایج آرتریت شامل تورم و درد در مفاصل به ویژه در دست ها، مچ دست، آرنج و زانو است. متأسفانه هیچ درمانی برای آرتروز وجود ندارد. تنها کاری که می توانید انجام دهید این است که از طریق دارو و کاهش وزن، درد را به حداقل برسانید و عملکرد مفصل را حفظ کنید.

  1. زوال عقل و بیماری آلزایمر

زوال عقل و بیماری آلزایمر اغلب دست به دست هم می دهند. زوال عقل به کاهش توانایی های شناختی اشاره دارد، در حالی که آلزایمر به بیماری خاصی اشاره دارد که بر مغز تأثیر می گذارد. بسیار سخت است که ببینیم یکی از عزیزان به این بیماری مبتلا شده است. با این حال، در سال های ارشد به طور فزاینده ای رایج می شود. این یک بیماری مغزی است که با گذشت زمان بدتر می شود و علائم آن شامل تداخل با حافظه، تفکر و مهارت های استدلال است.

در پایان روز، سلامت باید اولویت اصلی شما باشد. بدون سلامتی عالی، نمی‌توانید چیزهایی را که از آن لذت می‌برید تمرین کنید یا زمان با کیفیتی را با افرادی که دوستشان دارید بگذرانید. اگر به یک مشکل پزشکی مبتلا شدید، مهم است که برای استراحت، بهبودی و درمان بیماری خود وقت بگذارید. فراموش نکنید که ذهنیت مثبت خود را حفظ کنید و در صورت نیاز به دنبال حمایت باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *