پرستار سالمند

نکات مفید برای نگهداری از سالمندان

زمان مطالعه: 5 دقیقه

با ادامه پیر شدن جمعیت رو به رشد، نیازهای بهداشتی آنها متنوع تر می شود و دوستان و خانواده هایشان به طور بالقوه از بهترین گزینه های مراقبت های بهداشتی برای آنها بی اطلاع هستند.

مراقبت از سالمندان بر زندگی میلیون ها نفر در سراسر کشور تأثیر می گذارد. سالمندان ممکن است در معرض خطر بیماری های جسمی و روانی شدید قرار بگیرند. آنها ممکن است برای زندگی مستقل تلاش کنند و ممکن است نیاز به نقل مکان به خانه سالمندان یا جامعه بازنشستگی داشته باشند. پزشکان بهداشت ممکن است با موثرترین روش های درمانی دست و پنجه نرم کنند. خانواده ها ممکن است با پرداخت هزینه های مراقبت های بهداشتی مشکل داشته باشند.

با ورود افراد بیشتر به سالمندی، چالش های مراقبت از سالمندان پیچیده تر می شود. خوشبختانه، راهنمایی‌ها، ابزارها و منابع مختلف می‌تواند به سالمندان و کسانی که برای اطمینان از دریافت بهترین مراقبت‌های بهداشتی اختصاص یافته‌اند، کمک کند.

منابعی برای مراقبت از سالمندان

ارائه مراقبت موثر به سالمندان می تواند دشوار باشد. با این حال، منابعی در دسترس هستند که می توانند به آنها و عزیزانشان و همچنین پرستاران، پزشکان و سایر پزشکان آنها کمک کنند.

مراقبت از سالمندان: منابع برای افراد سالمند

بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، اکثر کشورهای توسعه یافته جهان، سن تقویمی 65 سال را به عنوان تعریف “سالمند” یا سالمند پذیرفته اند . با این حال، افرادی که به 50 و 60 سالگی خود نزدیک می شوند، می توانند شروع به بررسی گزینه ها و منابع مراقبت کنند.

برای سالمندانی که مایلند با افزایش سن در خانه خود زندگی کنند، می توانند از پیشنهادات موسسه ملی پیری (NIA) استفاده کنند. اینها شامل برنامه ریزی برای نیازهای آینده است. برای مثال، سالمندانی که هر روز صبح در پوشیدن لباس‌های خود مشکل دارند، می‌توانند برای کمک به دوستان خود مراجعه کنند. یا اگر متوجه شوند برای خرید مواد غذایی یا پرداخت به موقع قبوض خاص مشکل دارند، می توانند از خدمات پرداخت یا تحویل خودکار استفاده کنند.

حتی سالمندانی که از قبل برای مراقبت از خود برنامه ریزی می کنند، ممکن است به کمک اضافی از متخصصان مراقبت از سالمندان دارای مجوز و آموزش دیده نیاز داشته باشند. این متخصصان به عنوان مدیران مراقبت‌های سالمندان شناخته می‌شوند و با افراد مسن و خانواده‌هایشان برای ایجاد برنامه‌های مراقبت طولانی‌مدت کار می‌کنند و همچنین خدماتی را که ممکن است روزانه به سالمندان نیاز داشته باشند توصیه و ارائه کنند.

به گفته NIA، مدیران مراقبت های سالمندان وظایفی مانند ارزیابی نیازهای مراقبت در منزل و بازدید از منزل را انجام می دهند. افراد مسن و عزیزانشان می توانند با استفاده از مرکز خدمات پرستاری سلامت تو برای مراقبت از سالمندان در منزلاستفاده کنید . از آنجایی که سالمندان نیازهای بهداشتی منحصر به فردی دارند، بسیار مهم است که آنها و خانواده‌هایشان درباره مدیران بالقوه مراقبت‌های سالمندی برای صدور مجوز، تجربه و آموزش اضطراری تحقیق کنند.

مراقبت از سالمندان: منابعی برای دوستان و خانواده

منابع اضافی برای دوستان و خانواده های افراد مسن در دسترس است تا اطمینان حاصل شود که آنها بهترین مراقبت را دریافت می کنند. خانواده ها ممکن است شاهد رو به زوال سلامتی یک فرد مسن باشند و از خدمات موجود و نحوه ارائه بهترین مراقبت بی اطلاع باشند.

یکی از مسائل رایج مراقبت از سالمندان هزینه است. دوستان و خانواده ها می توانند برای آماده شدن برای این چالش های مالی برنامه ریزی کنند. سلامت تو به شما پیشنهاد می کند توصیه می‌کند فهرستی از فهرست مالی تهیه کنید.

دوستان و خانواده ها نیز می توانند یک مراقب در خانه استخدام کنند. بسته به نیاز، انواع مختلفی از مراقبان در دسترس هستند، این مراقبان می‌توانند شامل دستیاران بهداشتی در خانه باشند که وضعیت بیمار را نظارت می‌کنند و پرستاران ثبت‌شده که می‌توانند وظایف پزشکی پیشرفته‌تری مانند تجویز داروها را انجام دهند. وزارت بهداشت و خدمات انسانی همچنین فهرستی از منابع مراقب را به افرادی که سؤالاتی دارند یا در تلاش برای ارائه مراقبت کافی هستند ارائه می دهد.

مطالب پیشنهادی: وظایف پرستار سالمند

مراقبت از سالمندان: منابع برای مقامات بهداشتی

حتی باتجربه ترین پزشکان سلامت می توانند در ارائه مراقبت از سالمندان با چالش هایی روبرو شوند. سالمندان ممکن است کم شنوایی یا اختلال عملکرد شناختی را تجربه کنند که منجر به اختلال در ارتباطات و عدم اعتماد می شود.

دستورالعمل هایی را برای پرستاران و متخصصان مراقبت های بهداشتی هنگام درمان بیماران مسن ارائه می دهد. این نکات شامل استفاده از فرم مناسب آدرس (ارجاع به بیماران توسط آقا، خانم و …) است. ایجاد یک رابطه قوی با بیمار با صحبت واضح و پرسیدن سوالات دوستانه قبل از بحث در مورد سلامت؛ و نشان دادن همدلی، مانند ارتباط واضح و روشن مبنی بر درک مشکل یا نگرانی خاص بیمار.

ممکن است پزشکان مجبور به درمان بیماران مسن با بیماری شناختی مانند آلزایمر یا زوال عقل باشند. سلامت تو به شما توصیه می‌کند که پزشکان ارتباط مؤثری با بیماران و مراقبان بالقوه خود داشته باشند. این شامل بحث در مورد طرح های تشخیص و درمان، رسیدگی به ایمنی بیمار، و سازماندهی یک تیم پشتیبانی از دوستان و خانواده برای ارائه و نظارت بر مراقبت است.

فن آوری و ابزار برای مراقبت از سالمندان

فناوری می تواند نقش مهمی در مراقبت از سالمندان ایفا کند. استفاده از رایانه ها و “دستگاه های هوشمند” خانگی برای کنترل دما، امنیت و ارتباطات در حال حاضر رایج شده است. محصولات و خدمات زیادی برای ایجاد یک محیط امن و راحت برای مراقبت از سالمندان در خانه وجود دارد.

نکاتی در مورد مراقبت از سالمندان

اطمینان از اینکه سالمندان مراقبت های بهداشتی مناسبی دریافت می کنند و ایمن و ایمن هستند برای دوستان، خانواده ها و پزشکان بسیار مهم است. در اینجا چند نکته اضافی وجود دارد که می تواند در ارائه مراقبت از افراد مسن کمک کند.

یک فرد مسن را تشویق کنید تا در مورد سلامتی خود صحبت کند

حتی اگر علائم هشداردهنده ای وجود دارد مبنی بر اینکه ممکن است سلامت یک سالمند رو به افول باشد یا اینکه فرد از شرایط خاصی رنج می برد، ممکن است هنوز تمایلی به باز کردن و به اشتراک گذاشتن اطلاعات در مورد وضعیت رفاهی خود نداشته باشد. سالمندان و دوستان و خانواده‌های آنها باید آشکارا صحبت کنند، اما همچنین با حساسیت در مورد نگرانی‌های سلامتی ارتباط برقرار کنند.

با کسانی که از یک فرد مسن مراقبت می کنند روابط برقرار کنید

دوستان و خانواده باید با تمرین‌کنندگان ارتباط برقرار کنند. پزشکان در مراکز مراقبت های بهداشتی، از جمله مراکزی که مراقبت های خانگی را ارائه می دهند، می توانند بینش عمیق تری در مورد وضعیت یک سالمند ارائه دهند و یک تیم پشتیبانی ایجاد کنند تا اطمینان حاصل شود که سالمند بهترین مراقبت ممکن را دریافت می کند.

به‌علاوه، اگر دوستان و خانواده‌ها نسبت به مراقبت‌هایی که عزیزان سالخورده‌شان دریافت می‌کنند محتاط باشند، می‌توانند پزشک را تشویق کنند تا رابطه بیمار و ارائه‌دهنده را تقویت کند. “رابطه پزشک و بیمار بخش قدرتمندی از ویزیت پزشک است و می تواند نتایج سلامتی بیماران را تغییر دهد . “

راه هایی برای فعال ماندن و تناسب اندام با یک فرد مسن پیدا کنید

دوستان و خانواده ها می توانند با شرکت در ورزش و فعالیت های منظم با سالمندان به بهبود سلامت آنها کمک کنند. این می‌تواند شامل تنظیم زمان مشخصی از روز یا هفته برای شرکت در سرگرمی‌هایی باشد که سالمندان از آن لذت می‌برند یا پیاده‌روی منظم. شورای ملی سالمندی همچنین منابع و برنامه‌های مختلفی را پیشنهاد می‌کند که می‌تواند به تناسب اندام سالمندان کمک کند.

در صورت نیاز به مشاوره در رابطه با سالمند خود با مشاورین سلامت تو در ارتباط باشید.

منابع

AARP، چگونه یک مراقب استخدام کنیم

AARP، “فناوری جدید می تواند به شما یا والدینتان اجازه دهد در خانه پیر شوید”

شورای ملی پیری، برنامه های ورزشی که تناسب اندام سالمندان را ارتقا می دهد

موسسه ملی پیری، مدیریت بیماران مسن با اختلال شناختی

موسسه ملی پیری، درک بیماران مسن

رویترز، “برای مراقبت از والدین سالمند برنامه ریزی را از الان شروع کنید“.

اداره سرشماری ایالات متحده، جمعیت مسن کشور هنوز در حال افزایش است، اداره سرشماری دریافته است

USA Today، “بخشی از پیری که مردم درباره آن صحبت نمی کنند – و 5 راه برای مقابله با آن

سازمان بهداشت جهانی، تعریف کاری سالمند در آفریقا را برای پروژه MDS پیشنهاد کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *