پرستار سالمند

نکاتی برای پرستارانی که با سالمندان کار می کنند

پرستار سالمند
زمان مطالعه: 3 دقیقه

طبق گزارش اداره سالمندی، شهروندان سالمند زیادی وجود خواهد داشت. با رشد این قشر از جمعیت، نیاز پرستاران به مراقبت از بیماران سالمند افزایش می یابد.

نقش پرستاران سالمند

سالمندان رشته‌ای از پزشکی است که بر مشکلات سلامتی و بیماری‌های بیماران مسن تمرکز دارد. بیماران سالخورده بیشتر از یک بیماری مزمن دارند. این پرستاران باید بتوانند به بیمارانی که سیستم ایمنی بدنشان به خطر افتاده و عملکردهای بدنشان رو به وخامت است، مراقبت کنند. به طور معمول، پرستاران سالمند، RN هایی با مدرک لیسانس علوم در پرستاری (BSN) هستند.

پرستاران سالمندان در بیمارستان ها، کلینیک ها، خانه های سالمندان یا جوامع بازنشستگی کار می کنند. آنها همچنین در خانه های بیماران مراقبت می کنند. به عنوان یک پرستار سالمند، ممکن است به بیماران مراقبت های پیشگیرانه ارائه دهید و همچنین به آنها در شرایطی مانند بیماری قلبی، سرطان، آرتریت، دیابت، چاقی، پوکی استخوان و آلزایمر کمک کنید. بیماران شما ممکن است در بستر یا دارای اختلالات روانی باشند. آنها ممکن است از درد ناتوان کننده رنج ببرند.

برخی از مسئولیت ها به عنوان یک پرستار سالمند عبارتند از:

  • ثبت علائم حیاتی
  • تجویز دارو
  • کمک به بهداشت روزانه
  • توسعه برنامه های ورزشی
  • انتقال بیماران به نوبت های مراقبت های بهداشتی

مطالب پیشنهادی: فواید استخدام پرستار سالمند

نکاتی برای کار با سالمندان

برخی از بیماران ممکن است به دلیل مشکلات شناختی، شنوایی یا بینایی مشکل یا بی پاسخ باشند. پرستاران باید راه هایی برای غلبه بر این موانع بیابند.

به عنوان مثال، پرستارانی که با بیمارانی با چالش های شناختی مواجه می شوند باید واضح و آهسته صحبت کنند و اطلاعات ضروری را تکرار کنند. پرستاران همچنین می توانند بروشورهایی برای یادآوری موارد مورد بحث به بیماران ارائه دهند.

برای غلبه بر مشکلات شنوایی، پرستاران باید صدای پس زمینه را محدود کنند، با صدای بلند بدون فریاد صحبت کنند و هنگام صحبت با بیمار روبرو شوند. پرستاران می‌توانند با تهیه جزوه‌های خوانا یا ارائه اطلاعات به بیماران در قالب صوتی، چالش‌های بینایی بیمار را برطرف کنند. مطالب خواندنی باید به صورت متن سیاه و سفید در زمینه سفید باشد. اندازه فونت ایده آل 18 نقطه با فاصله کافی بین خطوط متن است. علاوه بر این، این مواد خواندنی باید روی کاغذ معمولی چاپ شوند تا از تابش خیره کننده روی کاغذ با روکش براق جلوگیری شود.

بیماران با مشکلات مربوط به سن

در اینجا چند نمونه از مشکلات مربوط به سن پرستاران هنگام کار با سالمندان آورده شده است:

  • افسردگی
  • عوارض دارویی
  • سوء تفاهمات پزشکی
  • مسائل پایان عمر
  • از دست دادن حیثیت

بیماران مسن زمانی ممکن است افسرده شوند که رو به زوال سلامتی آنها مستلزم رفتن به مراکز پرستاری باشد. آنها ممکن است احساس بی فایده بودن داشته باشند و بی انگیزگی نشان دهند. اگر سالمندان به تنهایی در خانه زندگی کنند، ممکن است به دلیل عدم حمایت اجتماعی و تعامل احساس انزوا کنند.

هنگامی که بیماران مسن دچار افسردگی می شوند، ممکن است بر سلامت آنها تأثیر بگذارد. علائم افسردگی شامل خستگی مداوم، کاهش وزن، بهداشت شخصی ضعیف و تغییر در الگوی خواب و اشتها است. پرستاران می توانند با پیاده روی های معمول، ایجاد برنامه غذایی و ترویج یک رژیم غذایی سالم از افسردگی در بیماران مسن پیشگیری کنند. آنها می توانند به بیماران پیشنهاد دهند که سرگرمی هایی مانند بافندگی یا نقاشی کنند و تشویق به ملاقات با خانواده، دوستان و همسایگان شوند. همچنین ممکن است بیمار برای مشاوره یا دارو به متخصص سلامت روان مراجعه کند.

بسیاری از اوقات، بیماران مسن تحت چندین دارو هستند. هنگامی که پرستاران با بیماران جدید ملاقات می کنند، ضروری است که بدانند بیمارانشان چه نوع داروهایی را مصرف می کنند. پرستاران باید از داروهای بیمار آگاه باشند تا هیچ واکنش نامطلوبی یا عارضه جانبی به نسخه جدید نداشته باشد.

اگر شما یک پرستار مراقبت های بهداشتی در منزل هستید، یک قرارداد کتبی ضروری است. این یک اقدام احتیاطی برای محافظت از شما در برابر هرگونه سوء تفاهم در مورد سطح مراقبتی که ارائه می کنید، غرامت و برنامه خدمات است. برای بحث در مورد مراقبت از بیمار و جمع آوری اطلاعات پزشکی باید با خانواده ملاقات کنید.

پرستاران سالمندان باید مسائل مربوط به پایان زندگی را با بیمار و اعضای خانواده در میان بگذارند. موضوع دشوار است، اما پرستاران باید به سناریوهای پزشکی و ترجیحات بیمار در این موارد بپردازند تا اقدامات حفظ کننده زندگی مانند تغذیه، هیدراتاسیون، مدیریت درد و احیا را ادامه دهند.

یک پرستار باید با احترام همیشه از کرامت بیمار محافظت کند. بیماران گاهی می ترسند و گیج می شوند. آنها ممکن است مطالبه گر باشند زیرا در رنج شدید هستند. پرستاران باید با دلسوزی شرایط، درمان و پیامدهای احتمالی را توضیح دهند. علاوه بر این، بیماران سزاوار نهایت احتیاط و مهربانی در امور مربوط به بهداشت و سایر نیازهای شخصی خود هستند.

برای مراقبت از بیماران مسن، باید مایل به مقابله با نگرانی‌های مربوط به سلامت باشید. کار با بیماران مسن تر می تواند مفید باشد. بسیاری از آنها شاد و قدردان مراقبت های پرستارانشان هستند. با این حال، هنگام پرستاری از سالمندان، باید برای مواجهه با بیماران ناامید و عصبانی نیز آماده باشید. واقعیت این است که بسیاری از بیماران شما در آخرین مراحل زندگی خود هستند، بنابراین شما نیاز به تمایل دارید که به بیماران در تصمیم گیری های پایان زندگی کمک کنید و در عین حال نیازهای فوری مراقبت های بهداشتی آنها را مدیریت کنید.

مطالب پیشنهادی: چه زمانی به پرستار سالمند نیاز داریم؟

منابع:

Nurse.com: نکاتی برای پرستارانی که با بیماران سالمند کار می کنند.

مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری: بزرگسالان مسن

منبع آموزشی مراقبت های بهداشتی: نکاتی برای پرستارانی که از سالمندان مراقبت می کنند.

EveryNurse.org: چگونه یک پرستار سالمند شویم.

سلامت روزانه: 15 نگرانی رایج سلامتی برای سالمندان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *